۲/۰۵/۱۳۸۸

مطالبه ما آزادی و برابری، نظر شما چیست آقای کاندیدا؟

آقای میرحسین موسوی فرمودند که بر رفع تبعیض جنسی تاکید دارند. آقای کروبی هم فرموند که از حق همه دفاع خواهند کرد(احتمالن اگر خواب نمانند).
ولی این حرفها برای امشب مریم آزادی می شود؟ این حرفها برای پرستو لغو حکم یک سال حبس می شود؟ از این آقایان و دیگر آقایان کاندیدا می پرسم، آیا تضمینی وجود دارد که این حرفها برای مریم ها و پرستوها در آینده تبدیل به میله های زندان نشود؟ تضمینی داده خواهد شد که طلب حق برابر، چیزی که دارید به عنوان شعارتون مطرح می کنید جرم نباشه؟
یادمه یکی چهار سال پیش می گفت: "ما چیکار به مو و لباس مردم داریم" و بعد از چهار سال به گشت ارشاد رسیدیم؛ شما پا رو فراتر گذاشتید آقایان، تضمینی دارید که چهار سال دیگه پا از گشت ارشاد فراتر نرود؟
مریم امشب رو در بازداشتگاه وزرا به صبح می رسونه و شاید فردا رو هم به همچنین. دیشب تلفن کرد بهم، از موضوعی ناراحت بود و قول دادم که کمک کنم. تو صداش ترس نبود ولی بیماری بود.
آقایی که از رفع تبعیض حرف میزنی، امشب دختری جوان، بیگناه و معصوم به دلیل در خواست رفع تبعیض در بازداشت هست. بی پرده می پرسم، نظر شما چیست؟ آقای کروبی، آقای میرحسین موسوی، آقای اعلمی و هر آقایی که کاندید شدی و یا خواهی شد و احتمالن از این دست شعار های بزرگ میدی و یا خواهی داد، لطفن شفاف و بی پرده سخن بگو.
امروز ما بیش از هر روزی برابری می خواهیم. می خواهیم سخن بگویم با مردم از نابرابریها و نا عدالتی ها. می خواهیم دختر و پسر در شرایطی عادلانه در کنکور شرکت کنیم. می خواهیم یک کتاب را بخوانیم. می خواهیم در ارث با خواهر خود برابر باشیم. می خواهیم در سرپرستی فرزندانمان برابر باشیم. می خواهیم آدم باشیم، آدم. می خواهیم به چشم یک انسان به ما نگاه شود نه یک زن یا یک مرد، که من قبل از مرد یا زن بودن، انسانم.
امشب مریم در وزرا است و شک دارم که بتواند بخوابد، همانگونه که دوستانش خواب به چشمشان نمی آید. آقای کاندیدا ما برابری می خواهیم اما نه برابری در شعار و شما هم رای می خواهید. پس با هم صادق باشیم، برای خواسته های ما چه برنامه های عملی و اجرایی دارید؟ ما شعار نمی خواهیم، بلکه برنامه عملی می خواهیم.

6 نظر:

رها در

مرسی امیر جان
عالی و به موقع نوشتی
به امید تحقق آمال و خواسته های انسانی امان

نازلي در

مرسي امير.
خيلي خوب بود.
اما كلافگي پايان نداره!

بزغاله‌ در

واقعا جای تاسفه که این همه دزد راست راست آزاد میچرخند و با آدمهایی مثل مریم و پرستو و ... که سرمایه های نسل ما هستن اینطوری برخورد میشه..
ولی درستش میکنیم امیر جان. مگه نه؟

نوید محبی در

این آقای خاتمی هم قبل از اینکه برای اولین بار انتخاب بشه حرف از آزادی و جامعه ی مدنی میزد و دیدیم که چه بلاهایی در زمان ریاست اون سر ملت و فعالین داشنجویی و سیاسی اومد.
این کروبی و موسوی هم همون هستند فوقش دست آخر میگن ما کاره ای نیستیم.اگر کاره ای نیستید ماست میخورید حرف بیخود می زنید.همشون عین هم هستند حالا در شعار دادن فرق دارند.
امیر جان من لینکت کردم.

نوید محبی در

این آقای خاتمی هم قبل از اینکه برای اولین بار انتخاب بشه حرف از آزادی و جامعه ی مدنی میزد و دیدیم که چه بلاهایی در زمان ریاست اون سر ملت و فعالین داشنجویی و سیاسی اومد.
این کروبی و موسوی هم همون هستند فوقش دست آخر میگن ما کاره ای نیستیم.اگر کاره ای نیستید ماست میخورید حرف بیخود می زنید.همشون عین هم هستند حالا در شعار دادن فرق دارند.
امیر جان من لینکت کردم.

میثم در

سلام امیر جان
خسته نباشید
خواستم قسمتی از کتاب زیبای "کوروش منم شهریار روشنایی ها" بنویسم تا شاید دوباره ما مردم بیدار بشیم
********************************

این منم کوروش
پسر ماندانا و کمبوجیه
پادشاه جهان
پادشاه پهناورترین سرزمین های آدمی
از بلندی های پارسوماش تا بابل بزرگ
***
پس شادمان باشید
زیرا به یاری ستم دیدگان خسته خواهم آمد
من شریک در هم شکستگان سرزمین شما هستم
زودا از این ورطه بر خواهید خاست
و من این شب وحشت را در هم خواهم شکست
و روز را به خاطر خاموشان بازخواهم خواند
و آزادی آدمی را رقم خواهم زد
و به خنیاگران خواهم گفت
برای گوشه گیران و گمنامان بخوانند
من آمده ی عدالت و میزبان آزادی ام

بی عاقبت او
که بر پریشانی مردمان حکومت کند
بی فردا او
که بر درماندگان حکومت کند
شهریاری که نداند شب مردمانش
چگونه به صبح می رسد
گورکن گمنامی ست که دل به دفن دانایی بسته است

بد اندیشان بدانند
تا من هستم .آزاردهندگان و زورگویان
به آرامش نخواهند رسید
تا من هستم
زن آزاران تاریکی پرست
به پندار خویش نخواهند رسید
زیرا زنان
هستی بخش جهانند
و هستی بخش جهان
عشق را آفرید
و از عشق. سرشت آدمی را آفرید
و از آدمی . سرشت آزادی را

*پس ای امیران آینده
بدانید که شهسواران و شهریاران می میرند
اما شادمانی مردمان هرگز
**

ارسال یک نظر